Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

pdfbomb

دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد 155 صفحه PDF پي دي اف?

دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد 155 صفحه PDF پي دي اف:در سايت پي دي اف بمب در اختيار شما قرار گرفت.كتاب بازگشت از شوروي يكي از آثار مشهور ادبي جهان است كه توسط جلال آل احمد ترجمه شده است.سفرنامه اي نوشته ي آندره ژيد است كه اولين بار در سال 1936 به چاپ رسيد. ژيد در دهه ي 1930، براي مدتي كمونيست و يا به عبارت دقيقتر، همسفر كمونيست ها شد، چرا كه او هيچ وقت به شكل رسمي به اين حزب نپيوست. او به عنوان نويسنده اي برجسته كه از آرمان هاي كمونيسم حمايت مي كرد، به عنوان مهمانِ انجمن نويسندگان اتحاد جماهير شوروي به اين كشور دعوت شده بود. اين سفر، ژيد را با واقعيت ها آشنا كرد و او پس از آن، منتقد كمونيسم موجود در شوروي شد.با سايت پي دي اف بمب در اين مطلب همراه باشيد.

   دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد 155 صفحه PDF

دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد 155 صفحه

خلاصه كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد 155 صفحه

خريد دانلود كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

معرفي نويسنده:

پل گيوم آندره ژيد (‏۱۹۵۱- ۱۸۶۹)، نويسنده فرانسوي برنده جايزه نوبل ادبيات سال ۱۹۴۷ است. پدرش استاد حقوق و مادرش دختر يكي از بورژواهاي ثروتمند نرماندي بود. ژيد در خانواده‌اي پاي‌بند به سنت‌هاي مذهب پروتستان پرورش يافت و سال‌هاي نوجواني و جواني او، تحت تأثير اين موضوع قرار گرفت. در كودكي، به سبب بيماري نتوانست به طور منظم به تحصيل در مدرسه ادامه دهد اما از آنجا كه در خانواده‌اي علاقه‌مند به علم و فرهنگ مي‌زيست، توانست اين كمبود را به خوبي كنترل كند و در خانه به تحصيل ادامه دهد.آندره ژيد از نويسندگاني است كه اغلب افراد با يك اثر او را به ياد مي‌آورند. يكي از مشهورترين آثار او مائده‌هاي زميني نام دارد، اما ژيد با نگاهي ژرف آثار انساني، اخلاقي و مشهور ديگري مثل «سرشت زنان»، «آهنگ عشق»، «سكه‌سازان» و… را خلق كرد. در سال ۱۹۴۷ به خاطر نوشتن آثار هنري، عميق و روانشناسانه‌اي كه به درگيري انسان با موضوعات پيچيده‌اي همچون عشق و ازدواج مي‌پرداخت، جايزه‌ي نوبل ادبيات به اين نويسنده‌ي فرانسوي اهدا شد.

نقد كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

متن كامل نقد كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

متن كامل نقد كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

دانلود رايگان PDF متن كامل نقد كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد

خلاصه كتاب:
بعد از انقلاب اكتبر روسيه خيلي از روشنفكران اروپايي تصويري آرمان‌شهري از شوروي انقلاب زده داشتند آنان مي‌پنداشتند روياهاي ماركس بزرگ بالاخره به واقعيت تبديل شد. اما وقتي آندره ژيد از شوروي برگشت چيز ديگري نوشت. او سراب را ديده بود و حقيقت حكومت استالين را نشان داد. سفر او به شوروي كه بنا به دعوت اتحاديه نويسندگان شوروي، در تابستان سال ۱۹۳۶ اتفاق افتاد و اين در زماني بود كه ژيد در بالاترين حد شهرت خودش بود و يك رساله تبليغاتي به قلم او و به نفع كشور شوروي مي توانست بسيار ارزشمند باشد.اما آنچه بيرون آمد، دو كتاب حاوي اعترافات صريح اوست به فريبي كه خورده بود. بازگشت از شوروي و تنقيح بازگشت از شوروي. اين كتاب  حكايت از تأسفي مي‌كند كه بيننده يك روياي شيرين در لحظات بيداري خويش دچارش مي‌شود. انتقادها ملايم و دوستانه، لحن كلام ترحم‌ انگيز و استغاثه‌ كننده است. يك كلمه زننده و كوچك‌ ترين خشونتي در سراسر كتاب نيست. اين اثر با آن كه يك رساله سياسي است ارزش ادبي فراواني هم دارد اما تنقيح بازگشت از شـوروي بيشتر ارزش استنادي دارد.

فهرست كتاب بازگشت از شوروي از آندره ژيد:

بازگشت از شوروي
تنقيح بازگشت از شوروي
نامه ها و شواهد
و…
نقاط قوت كتاب:
تحليل‌ هاي عميق و دقيق

آندره ژيد بامدادان با دقت فوق‌ العاده و بررسي موشكافانه مستندات تاريخي، توانسته است تحليلي جامع و كامل از وقايع ارائه دهد. نوشته‌ هاي او همچون يك سفر پرماجرا در دنياي تاريخ است كه خواننده را با خود همراه ميكند.

زبان روان و جذاب

گارش ساده و در عين حال گيرا، اين كتاب را به يكي از محبوب‌ ترين آثار تاريخي تبديل كرده است. سبك نگارش بامدادان چنان است كه خواننده نمي‌ تواند كتاب را زمين بگذارد و هر صفحه‌ اش پر از نكات تازه و جالب است.

پژوهش‌ هاي مستند

نويسنده با استفاده از منابع معتبر و مستند اثري معتبر و قابل اتكا خلق كرده است. اين كتاب نتيجه پژوهش‌ هاي عميق و دقيق بامدادان است كه با استناد به منابع معتبر، حقيقت‌ هاي تاريخي را روشن مي‌ سازد و خواننده را به دنياي گذشته ميبرد.

منبع : https://pdfbomb.com/product/download-book-return-from-soviet/


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/28 ساعت: ۱۴ توسط:pdfbomb :